måndag 19 april 2010

sjukgymnastens utlåtande

Nu är jag nog ännu mera förvirrad än tidigare.
ska försöka klaragöra detta lite.

1. han var inte tveksam på diagnosen, så tyvärr har jag fortfarande compartment syndrom (ökat tryck på framsida av benen eftersom musklerna inte får plats i muskelfacken)

2. Han tyckte att triggerpunktbehandling var inget bra, de gör ju de bara värre och irriterar. (därav min smärta i flera dagar)

3. Exentrisk träning som ja trodde ja kom dit för, de var de inte på tal om. Jag har muskler och de måste bli mindre så ingen träning.

4. Helt okej med inläggen som ska göras nästa vecka. Men det hjälper inte problemet nu, utan efter de börjar bli bättre så de inte ska komma igen menar han på.

Vad då göra? alternativen ja har var i princip.

1. testa urindrivande i något dygn, spring sedan. Känns det bättre att springa då så får de bli en långvariga vila.
sängliggandes. Så lite aktivitet som möjligt. Ta cykeln hellre än gå om jag måste at mig någonstans. Gå inte i onödan.

2. Snitta upp hela muskelfacian hela vägen på båda benen.


Jag vill inget utav alternativen så ja vet igentligen inte vad jag ska ta mig till just nu.
fick lite andra små tips ligg med benen rakt upp i luften innan och efter träning, fortsätt behandla med något gel.

That sucks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar