söndag 20 mars 2011

Insnöad bil



Som ni vet har jag varit sjuk hela veckan och i torsdags kväll somnade jag vid nio-tiden, omedveten om att snön vräckte ner. PÅ Fredag morgon fick jag en smärre chock när jag tittade ut, vart hade våren tagit vägen?

Jag hade bestämt mig för att genomföra mötet med två pt-kunder och jobba fyra timmar i repan med lite alvedon i kroppen.

Men så var det ju bilen, jag hade mammas och pappas bil ute på gatan. Med lite feber och halsont ger jag mig ut, och bestämmer mig jag ska klara de här på egen hand. Jag är 24 år hur svårt kan de vara utan skyffel;) Jag börjar gräva blir svettig för jag hade tagit på mig kläder för minusgrader. Efter ett tag kommer det en kvinna och säger: " det där kommer nog inte gå"
Det finns några skyfflar som står där borta du kan låna.
Med ett leende på läpparna lånar jag skyffeln och jag håller på att skotta i en timma. En farbror går till affären och kommer tillbaka, han berättar sin livshistoria när jag skottar.
En dam från Gotland kommer ut och hjälper till hennes bil är fast bakom min och hon har väntat på mig. Väl klar gick jag in igen stolt över att ha lyckats gräva fram bilen och kunna köra hem bilen till föräldrarna med gott samvete:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar