tisdag 5 april 2011

Backintervall

I helgen när jag sprang i terrängen med min dåliga löpform så var det till största del backarna som tog knäcken på mig.
Det gick bara inte att springa, det var alldeles stopp i maskineriet.

Vad kan man göra åt detta?
Jo träna backintervall, "man blir bra på det man tränar"
Jag knöt på mig mina nya rosa skor och joggade i väg med massor av träningsvärk sen styrke passet jag körde i gårkväll.

Det var segt och tungt, tankarna började gå mot att bara fortsätta jogga. Fast jag slog bort dem snabbt. Bara jag blir varm så går det nog.
Väl framme vid hallbystugan så var backen jag hade tänkt springa uppför full med is och mina rosa löpskor bet inte på isen.

j
Jag Sprang över en kulle och hittade en lång liten smal stig i skogen som var snöfri, träningen var räddad. Den var ganska flack i början och blev brantare mot slutet, perfekt.
Jag satte upp målet, tio stycken intervaller. Efter tre fick jag planera om, tio insåg jag skulle bli i tuffaste laget, åtta fick det bli.
Vid den sjunde var jag så stum i benen att jag tänkte lägga av men envis som man är så snubblade jag ner för backen för den åttonde och sista intervallen upp.

Ganska nöjd luffsade jag hem igen. Tänkte på hur jag spände magen och rumpan och höll tummarna för att mitt ben inte skulle börja krångla och det höll hela vägen hem i dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar