lördag 2 april 2011

Orienteringshelg i Kalmar!



I helgen springer vi i Kalmar, min form är inte på topp så jag har fått kämpa i dag.

Det tar ett tag innan man blir van vid att springa i skogen igen. Men jag sprang över förväntan endå och det var riktigt kul:)


Jag vet att det har tillkommit en massa nya läsare här på bloggen och det är säkert någon som tänker att oj håller hon på med orientering! Hon måste vara galen!

Ni tänker säkert tillbaka på skolorienteringen i skolan och tänker att det är ganska nördigt.

För mig är orientering alltid en grym utmaning, man måste både vara fysiskt stark och samtidigt koncentrerad och kunna läsa vart man ska.

Det är tufft, lerigt, svårt, kämpigt, det kan göra ont(om man trillar och slår sig), det kan vara dåligt väder, solen kan skina, men känslan som infinner sig när man hittar en kontroll i skogen är alldeles underbar. Och när man kommer i mål då känner man sig så himla bra!


Jag tycker att du borde testa på riktigt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar