tisdag 23 augusti 2011

Kiropraktik


Det var inte en dag för tidigt som jag gick till Kiropraktorn, det var värt vart enda krona.
Hela sommaren eller ja hela året har jag gått med den här förbaskade smärtorna i rygg och nacke. (jag vet helt knäppt att inte ta tag i det tidigare)

Jag var sned i både nacke och bröstrygg och även i ländryggen fick det knackas lite.
Han konstaterade det jag redan vetat om under en längre tid att alla mina muskler har mjölksyra. De slappnade inte ens av när jag låg ner. Skönt att han förstod min känsla.
Han hade sett det förut hos bland annat några av hv:s spelare.

Att det har kommit under alla träningsår har jag lite svårt för att köpa, jag tror att det är något som är fel i kroppen. (och det tror min mamma också)

Sedan att jag har en rak rygg utan svank och att jag är sne komplicerar saken, nu ska jag försöka ha en klack under ena foten, massera mig själv på olika ställen, ha fryspåsar på axlarna och massera ryggen med en tennisboll. Jag tänker testa allt han har sagt och sen ska jag tillbaka igen.

Han sa att jag kunde känna mig som jag varit med om en trafikolycka i dag och ja, det är ungefär så jag känner mig.

Ingen träning ekar i mitt huvud, jag ska försöka att hålla mig lite till har ju ändå gått så länge nu. Alla muskler verkar som bortblåsta och konditionen ska vi nog inte prata om.

I helgen är det mitt första steg på yogautbildningen men de är väl ändå bra för kroppen?

De har visst Kiropraktik på några sportlife i gbg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar