torsdag 17 november 2011

JOBB, JOBB; JOBB

Det blir mycket jobb denna veckan. Som jag skrev i går gjorde jag en avstikare till Eksjö och körde tester på orienterarna. Måndag och tisdagen bestod enbart av Pt-kunder och några pass.
I dag har det varit fullt ös medvetslös med pt-kunder, seniorgympa, lunchpass i cykel, en pt kund till och sedan i ilfart till Löplabbet.

Tur att jag gillar det jag gör och har förstått att jag i bland måste ha VILODAGAR! Längtar till Söndagen som innehåller noll arbetsuppgifter samtidigt som jag trivs som fisken i vattnet på dagarna.

Det kan hända att jag i bland önskar att jag hade ett vanligt 7-16 jobb. Fördelen är att man vet hur mycket man jobbar, man får betalt för alla timmarna man jobbar och man vet att jobbet kommer att finnas kvar ett tag framöver. Men sedan inser jag hur mycket stilla man kan få sitta och hur monotomt det kan bli och slår genast bort den tanken.

För mig ser ingen dag ut precis som den andra och det är det som är det bästa. Jag har olika kunder, olika uppdrag och olika milöer jag jobbar i. I bland med elitidrottare i bland med en motionär. I bland unga och i bland gamla.
Det som är nackdelen är att jag aldrig vet hur framtiden ser ut(är dock lite spännande) kommer jag ha lika mycket kunder efter jul, föreläsningar?
Jag jobbar också väldigt mycket planeringsmässigt gratis, men jag ser det som en investering! Jag lär mig saker, utvecklas och blir förhoppninsvis ännu mera kunnig inom mina områden:)

Man måste våga gå utanför boxen och de håller jag på med just nu och jag tar stora kliv utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar