torsdag 9 februari 2012

Dålig dag

I dag är en sådan dag då jag helst skulle vilja krypa ner under täcket och stanna där. En dag då jag inte vill vara   i en offentlig situation, le, vara glad och Leverera. Men gruppträningspass, pt kunder och föreläsning ska det bli.
Det kommer inte att märkas att jag har en dålig dag för jag kan det där med att ställa om i rätt lägen. Det går att  lura sin kropp till att vilja saker, till att vara glad. Testa att le så får du se.
Jag glömde cykelskorna hemma och fick trampa nästintill utan. För det fanns ingenting att dra åt med.  Kunde inte hålla tempo för fem öre. Tur att deltagarna fattar hur det ska vara ändå. Huvudvärken är enorm och kroppen vill inte samarbeta. Doktorn har ringt och sagt att jag ska göra två undersökningar där de sticker i musklerna och det låter inte alls särskilt trevligt.För att utesluta farliga saker.
Nu ska jag ta mig samman, packa i hop mina grejer och gå tillbaka till jobbet, där blir jag alltid glad igen.Fantastiska kollegor som peppar i med och motgång får en alltid på humör. Träffa några kunder och ha en sjukt bra föreläsning för några cykelfantaster. Sen ska jag hem och däcka i sängen, kolla på biggest loser och inse att livet är för jäkla bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar