onsdag 1 februari 2012

Skidor med BandyLina!

Hon är grym den där Lina. Landslagsspelare i Bandy och kändis på Idrottsgalan. En av mina barndomsvänner. Men längdskidåkning var det längesen hon gjorde och det är tur Lina inte har en bandymatch till helgen;) Jag med min sura muskelkropp försökte staka på, 500 meter runt, runt. Det kom mer och mer folk. Jag hade inget fäste och inget glid. Pappa hade skickat med tre blå super????? hallå om inte blå super passar ja då tar vi blå super. Vad tänkte han där? I alla fall var det isigt i konstsnöspåret och vi hade behövt en klibbigare valla. Jag är fortfarande en tävlingsjävel. Hade någon sagt till mig att åka 100 varv där hade jag förmodligen gjort det. Längtar tillbaka till mängdträning som bara den. Jag blev irriterad när jag blev omåkt men fick sedan inse att jag är ingen elitåkare. Jag är en motionär som har ont i kroppen och har vilat i månader. Då gick det lite lättare. Men trots det är jag bättre än bandyspelaren Lina på längdskidor och det är det jag är glad för i dag;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar