måndag 21 maj 2012

Orientering är Hett

Vilken uppståndelse, helt plötsligt frågar alla runt omkring mig om hur orientering fungerar. Vad har de på armen? är det inte tufft att springa i skogen? vad stämplar man med? Jag svarar GÄRNA. När jag gick i skolan och sen på riksgymnasiet i orientering. Då var vi nördarna typ. Fast på gymnasiet blev vi lite coolare för de andra eleverna i skolan. Men folk som inte har upplevt själva känslan har alltid tittat lite snett på mig. Men det finns inget som slår känslan efter ett bra lopp. Känslan av att komma rätt till kontrollerna är grym. Som jag tidigare skrivit är det ingen sport för de som är rädd om naglarna. Det är skitigt, blött och i bland riktigt jävligt. Men då uppskattar man de fina partierna i skogen desto mer. VÅGA PRÖVA.
I dag skrev sara, som driver bloggen träningsglädje ( www.traningsgladje.se) om att orientering kommer att bli det nya. Det tror jag med. Det är dags nu! Jag säger det igen, det var en grym stämning på Lugnet i helgen och här bevisades verkligen att orientering kan vara en publik sport precis som alla andra.



Damerna tog brons i stafetten


1 kommentar: