måndag 14 maj 2012

Vårruset

Jag drog på mig Sportlife tröjan och cyklade i väg för att möta upp tjejerna. Jag hade värk i kroppen och låg och sov timmarna innan men gå kan man ju alltid göra. Det är ett bra gå lopp. Tror ni jag börjar gå nej jag börjar springa. Och går en bit vid 4 km skylten och springer sista 500 meterna in i mål. 22 min joggade jag in på och känner bara att den dagen muskelvärken släpper då blir jag farlig. En sak jag inte förstår är hur folk har så dålig självinsikt på i vilken fålla de ska starta. tanter som haltar och de som börjar gå efter 300 meter har inte där att göra. Låt de som vill springa fort få göra det. Jag stod i en tjock smet för jag hade ju som sagt inte bråttom alls i dag och skrattade mest åt spektaklet som trots allt är en riktig folkfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar