söndag 30 december 2012

Detox efter julen


Detox betyder avgiftning och har betydelsen utrensning. En detoxkur har som syfte att rensa ut slaggprodukter som vi har samlat på oss vid stress, intag av mediciner och av processade mat.

Många slaggprodukter bildas i tarmen och om de inte rensas ut kan de komma över till blodet och ut i cellerna. Därför kan det vara smart att göra en detox 1-2 gånger om året.
Kroppen får chansen att rensa ut slaggprodukter och du får ny energi.

De positiva upplevelserna som kan uppstå efter detox:

- Mer energi
- bättre sömn
-starkare hår och naglar
- mjukare, mindre torr hud
-mindre smärta och värk i lederna
- mindre förkyldning och allergi
- mindre gaser, svullen buk och magont
- kan leda dig till rätt vikt.

Det passar perfekt nu efter julens goda som utrensning och för att kickstarta det nya hälsoåret.
Produkterna kan du köpa hos mig, jag använder mig utav holistics Detox:



Holistic UltraBalans

Holistic UltraDetox



Jag kommer köra efter helgerna. Är du med mig?

2 kommentarer:

  1. Jag vill vara med!! När har butiken öppet? ;) kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hela veckan är det öppet, du är så välkommen att shoppa loss:)

    SvaraRadera