fredag 1 november 2013

Skippa alla jäkla ideal

Jag vet inte vad det är för speciellt i dag, men jag har läst några bloggar, blivit upprörd, påverkad och känt efter. Jag brukar inte bry mig men i dag gjorde jag det. Vad är det med folk som bryr sig så mycket om hur andra ser ut, hur andra tränar, äter sover och lever sitt liv. Alla är vi olika. Det finns inget ideal. Ingen är perfekt. Bara för att man bloggar om träning och hälsa, jobbar som tränare av något slag betyder det inte att man är fulländad. Långt i från. I träningsbranchen finns det  helt vanliga människor som också har känslor och perioder när det går upp och ner i livet. Visst försöker man alltid att leva som man lär, men det handlar om att ha någon slags Balans i livet. Det är lätt att det blir maniskt, att man måste se ut på ett visst sätt, äta de som uppfattas som "nyttigt" och alltid vara pigg och alert. Dagens ledord är BALANS! Jag ska åka på spa i helgen, äta gott, vilket säkert innebär efterrätt och kanske ett glas vin eller två och bara unna mig att vara, vila och ladda batterierna. Så om alla kunde sluta trycka ner varandra och prata om Tjocka och smala människor så skulle världen bli en mycket bättre plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar