måndag 14 september 2009

Jag väljer "tur!"

I dag har jag varit på en föreläsning med thomas Fogdö.
Den hette att vända "motgång till medgång och medgång till framgång"

Han pratade om att välja tur eller otur. Inställningen till livet och om att vara en "vinnarskalle"
Jag är definitivt en vinnarskalle. Eller jag var en vinnarskalle, kan de försvinna måntro?

Jag tänker i alla fall välja att ha tur nu. När jag tänker efter tänker jag att ja har haft rätt mycket otur. Jag har varit skadad i 5 år och har nu gjort en operation och ska göra en till. Men igentligen har jag haft en himmla tur. Jag har ju bara haft idrottskador, ingen canser eller livshotande sjukdom, jag har ju fått vara hel innan de 5 åren och det var ju tur.
Allt beror ju faktiskt på hur man ser det.

jag har lärt mig enormt mycket under mina motgångar, men som Thomas sa tror han att man lär sig mest på sina medgångar. Det är nog sant.
Jag har i alla fall aldrig gett upp utan försökt igen och för det får jag nog kalla mig lite "vinnarskalle"

Välj Tur före otur!, Välj att se det positiva i allt negativt så kommer du långt tror jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar