måndag 7 september 2009

Kravprofil!

I dag har jag påbörjat andra veckan av min praktik på idrottsgymnasiet i Eksjö och i dag på en lektion fick de fundera över en kravprofil!

De fick rangordna vad som var viktigast för dem och vad de var bra och mindre bra på inom:

Styrka
snabhet
uthållighet
rörlighet
teknik

De flesta var överens om att uthålligheten och tekniken är nog viktigast inom löpningen.
Men självklart behövs alla bitar för att få en bra helhet.

Jag började fundera på vad jag skulle behöva träna mest på!
Det är ju förstås allt, eftersom jag inte kan träna ordentligt med mina skadade ben. Men en sak är säker, jag har byggt upp min styrka, en stark bål och en bra hållning.
Sen att ja springer som en snigel och benen vill åt olika håll det kan inte hjälpas.
I dag är det tre dagar kvar till operationen, Nu börjar jag bli förväntansfull och hoppas på mirakel.

I kväll ska jag massera några stakars orienterar vader och i morgon blir det att köra spinning och styrketräning för "skadegruppen" och så ska jag planera två kostföreläsningar som ska bli väldigt kul att hålla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar