tisdag 6 oktober 2009

Cykelintervaller

I dag blev det cykelintervaller med några elever som var skadade. Jag tänkte att idag ville jag göra något annat en ett vanligt spinningpass på spinning cyklarna.

Att vara skadad och köra cykelintervaller själv suger, men tillsammans blev det kanon.

Jag lade upp passet så här:

- Uppvärming 10 min cykling, öka belastningen efter hand.
- 15 st 45* 15 intervaller(vilket innerbär 45 sek aktiva, 15 sekunder trampandes vila) , varav 10 var sittande och 5 stående.
- återhämtning 3 min, bara fortsätta trampa igenom, med lättare belastning.
- 15 st 30*15 intervaller. varav vi körde 8 sittande och sju stående.
- återhämtning 2-3 min
- 10 st 15*15 intervaller alla sitande eftersom de är så korta.
Nervarv och stretch tio minuter.

Fullt ös! Och mycket roligare tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar