måndag 3 maj 2010

Tiomila



Tiomila är en stor stafett i orienteringsvärlden´!
grymt mycket folk är samlat på ett och samma ställe för att svettas ute i skogen:) I herrkavlen startar man i mörker och är 10 stycken i laget medan damerna springer på dagen med fem personer i varje lag.
Jag skulle vara hejaklack, men i brist på folk i andra laget, trotsade jag min smärta och sprang en kort sträcka:) Det var så roligt som jag trodde det skulle vara.
Jag fick värma upp en timma i väntan på min syster som sprang fel på sträckan innan och sprang omkull. Mina fötter han domna bort i orienteringskorna och mina ben pulserade. Men när jag fick kartan i handen var det bara ren lycka jag kände:)
Huvudet hade jag inte med mig då jag läste till fel kontroll på en sträcka. Men annars gick det helt okej.
Sammanfattat var det en riktigt rolig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar