söndag 11 oktober 2009

Lyssna på kroppen

Det är rätt orättvist när jag legat hemma på soffan i fyra dagar och vilat och vilat för att bli frisk, vakna upp och må illa, värre än en bakfylla och ha mer huvudvärk än alla de som var ute i går kväll.

jag har försökt, men jag får helt enkelt lyssna på kroppen. Jag får fortsätta vila.
Det är ett råd jag ger er att lyssna på kroppen även om det inte alltid är så lätt. Är man osäker så låt bli att träna, det tjänar man på i längden.

sen att jag inte har kört pass på fyra veckor för att jag opererat mig och att jag är mer sugen än någonsin, det är en annan femma. Då blir hela beslutet mycket svårare.

mår jag inte bra? jag kanske bara mår lite illa nu innan jag ätit? jag kanske har sovit för lite det är nog det? om jag går ut och får luft blir det mycket bättre?

jag har ätit, tagit luft, sovit, druckit vatten, proppat i mig c-vitamin, men kroppen säger fortfarande i från. Vad vill den igentligen??

jag får helt enkelt ringa till sats säga att de får bli ännu ett vikarieinhopp för mig.
Det suger.
Det var fullt på passen och folk på väntelista, vilket betyder att det skulel blivit grymma pass i dag.

jag måste ta mig hem till Eksjö i kväll de får bli den största ansträngningen på flera dagar. Sista veckan med krösatågpendling på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar